www.České-Budějovice.cz

Už nemůžeme říci, že jsme to nemohli vědět

Sob12162017

Last update04:24:44

Back Kauzy Kauzy Jihočeská parkovací

Jihočeská parkovací

Upřesnění vztahů firmy NAVATYP a bývalého primátora Tettera

  • PDF

Vážení přátelé, v souvislosti s článkem "Jak kmotři Janoušek a Hrdlička odměnili bývalého primátora Tettera", který jsem pro Vás napsal včera, mě kontaktoval jeden kamarád, aby mi objasnil některé vztahy mezi výše zmiňovanými lidmi. Miroslav Tetter měl podle všeho s firmou NAVATYP mnohem větší provázanost, než jsem si původně myslel. Ještě před ovládnutím "zlatého vejce" Romanem Janouškem a Pavlem Bémem patřila firma NAVATYP panu Navrátilovi. Po smrti pana Navrátila měla o budoucnosti firmy rozhodovat paní Navrátilová, manželka pana Navrátila. Již v té době ve firmě NAVATYP pracoval syn Miroslava Tettera, tehdejšího čekobudějovického primátora, Ondřej Tetter. Paní Navrátilová je totiž jejich teta. Paní Navrátilová je sestrou manželky pana Tettera, tedy švagrovou pana Miroslava Tettera.

Celý článek...

Jak kmotři Janoušek a Hrdlička odměnili bývalého primátora Tettera

  • PDF

UPŘESNĚNÍ- DOPLNĚNÍ: Vážení přátelé, v souvislosti s článkem "Jak kmotři Janoušek a Hrdlička odměnili bývalého primátora Tettera", který jsem pro Vás napsal včera, mě kontaktoval jeden kamarád, aby mi objasnil některé vztahy mezi výše zmiňovanými lidmi. Miroslav Tetter měl podle všeho s firmou NAVATYP mnohem větší provázanost, než jsem si původně myslel. Ještě před ovládnutím "zlatého vejce" Romanem Janouškem a Pavlem Bémem patřila firma NAVATYP panu Navrátilovi. Po smrti pana Navrátila měla o budoucnosti firmy rozhodovat paní Navrátilová, manželka pana Navrátila. Již v té době ve firmě NAVATYP pracoval syn Miroslava Tettera, tehdejšího čekobudějovického primátora, Ondřej Tetter. Paní Navrátilová je totiž jejich teta. Paní Navrátilová je sestrou manželky pana Tettera, tedy švagrovou pana Miroslava Tettera. Bývalý majitel společnosti NAVATYP pan Navrátil a bývalý primátor Českých Budějovic Tetter byli v době uzavírání dohod o pronájmu českobudějovických městských parkovacích ploch švagři. Pro úplnost musím dodat, že můj informovaný kamarád mi také řekl, že pan Tetter, tedy oba pánové i Miroslav i Ondřej, jsou slušní chlapíci a z tohoto obchodu neměli prakticky nic a celý obchod měli dohodnout obchodníci z ODS. Kdo konkrétně mi odmítl říci. Úplatky si údajně rozdělili úředníci.


Zdá se tedy, že můj včerejší článek o odmněně od pana Janouška a Hrdličky je nepřesný z důvodu časových nesrovnalostí. Proto se Vám omlouvám za mystifikaci.

Ještě jednou se omlouvám.

Ladislav Vrabel

 

NYNÍ NÁSLEDUJE PŮVODNÍ ČLÁNEK:

Vážení přátelé, mám několik přátel a známých v oblasti politiky. Občas se dozvím informaci i Dlouho poté, co by se hodila k nějaké kauze.Zajímá Vás, co dostal bývalý primátor Tetter za smlouvu, která nás zavazuje platit za parkování na našich pozemcích pražským kmotrům Janouškovi a Hrdličkovi?

Celý článek...

Smlouva s Jihočeskou parkovací může i skončit

  • PDF
„Jedny s dědkem mně, jedny s dědkem tobě,“ říkají hlavní hrdinové českého filmu Páni kluci, když si dělí nalezený poklad papírových bankovek.
Jaké jsou to bankovky kluci sice nevědí, ale dělí se rovným dílem. Trochu jiné poměry vládnou od roku 2005 v Českých Budějovicích, pokud se týká výnosů z parkovného. Radnice to teď chce změnit.
Za poslední dva roky inkasovala městská pokladna z parkování vždy 8,4 milionu korun. Firma, která pro radnici parkovací plochy spravuje, si přišla na více než 10 milionů. Podivné dělení bylo už před volbami trnem v oku některým politikům.
Nedávno si proto město objednalo odborný posudek. „Právní analýzumáme hotovou,“ potvrdil Deníku budějovický radní za TOP 09 Tomáš Bouzek. Dodal, že do měsíce chce město jednat o změně smlouvy s firmou Vinci Park CZ, pod niž patří Jihočeská parkovací. Ta se o parkovací systém v Budějovicích stará. Není vyloučeno, že město přeberevýběr parkovného do vlastní režie. Jsou ale i jiné možnosti.
Pokud by město smlouvu o parkování nezměnilo, platila by ještě čtyři roky ta současná. „Byla uzavřena v roce 2005 na dobu určitou deseti let, do roku 2015,“ uvedla ke smlouvě mluvčí magitrátu Jitka Welzlová.
„My bychom rádi, aby peníze zůstaly ve městě, aby neutíkaly za nevýhodných podmínek za třetí osobou,“ říká budějovický radní za TOP 09 Tomáš Bouzek, když mluví o smlouvě na správu parkovacího systému v krajském městě.
Bouzek patří ke kritikům smlouvy, která významnou část peněz, vybraných z parkovného, zajišťuje jako zisk soukromé firmě.
Podle Bouzka už má město také v rukou právní analýzu, která hodnotila současnou smlouvu. „Je možné jednostranné ukončení smlouvy, ukončení smlouvy dohodou a v analýze jsou naznačené i směry, jak najít důvody pro zneplatnění smlouvy od samého počátku,“ naznačil Bouzek, jaké jsou možnosti příštího postupu radnice při uvažovaných změnách dnes platných dohod.
„Osobně nemám problém se přiklonit k názoru, že město je schopno svými silami zajistit stejně kvalitní službu samo,“ uvedl například k věci náměstek primátora Miroslav Joch (ČSSD). Nyní radnice zjišťuje, jestli by bylo možné, aby výběr parkovného převzal po současné firmě třeba dopravní podnik. Jde o to, jestli by se výběr parkovného znovu musel soutěžit ve výběrovém řízení nebo ne. Není ale ani vyloučeno, že po určitých úpravách smlouvy bude dál pokračovat spolupráce města s Jihočeskou parkovací.
Kritiky je víc
Do měsíce chce město jednat o možných úpravách smlouvy o správě parkovacího systému se společností Vinci park CZ, pod niž patří Jihočeská parkovací. Dohody se soukromou firmou jsou ale kritizovány už od dob jejího podpisu. „Od začátku jsem s tím nesouhlasila. Říkala jsem, že ty smlouvy jsou nevýhodné. Nelíbilo se mi, že chtěli rozebrat technické služby,“ říká někdejší zastupitelka Marie Paukejová (Suverenita).
Podle Paukejové jsou přitom nevýhodné pro město i další smlouvy, třeba na správu osvětlení nebo světelné dopravní signalizace. „Ty smlouvy nebyly nikdy projednány v zastupitelstvu, to si ušmudlala rada. Jsou katastrofou pro městský rozpočet,“ rozčiluje se Paukejová na adresu smluv, které svěřily některé činnosti bývalých technických služeb do rukou soukromých firem.
Při debatách v zastupitelstvu ještě v minulém volebním období ale obhájci smluv argumentovali tím, že město po jejich podpisu nakonec vydělalo. Poukazovali na to, že se třeba zvýšil výběr parkovného, ze kterého začalo město dostávat více, než když vybíralo peníze samo. Podle některých obyvatel Budějovic je ale otázkou, zda by výběr parkovného byl stejně vysoký, pokud by se na správě parkovacích ploch nepodílela městská policie. „Jezdí s Jihočeskou parkovací jako doprovod, ale měli by se starat o bezpečnost v ulicích,“ zaznívá často na adresu strážníků v autech Jihočeské parkovací. Občas padne i poznámka, jestli za to Jihočeská parkovací městu platí.
Podle vyjádření městské policie jsou ale strážníci v terénu na základě smlouvy města a firmy. „Jihočeská parkovací zajišťuje na své náklady veškeré technické podmínky pro výkon kontroly respektování pravidel provozu placeného stání,“ uvedl tiskový mluvčí městské policie Václav Sup.
Manipulaci s „botičkou“ zajišťují podle Supa zaměstnanci společnosti. „Vlastní kontrolní činnost a správní úkony s tím související provádějí strážníci městské policie,“ uvedl Sup k rozdělení kompetencí. „V rámci kontrolní činnosti řeší městská policie nejen dopravní přestupky vztahující se k parkování, ale i všechny ostatní zjištěné přestupky,“ dodal Sup.
Pro žádnou jinou soukromou firmu strážníci podobnou činnost nevykonávají. Sup ale zdůraznil, že se při kontrole placených stání na městských pozemcích nejedná o soukromá parkoviště, nýbrž o kontrolu dodržování nařízení města, které se týká městských komunikací.
„I kdyby provoz placených stání ve městě nezajišťovala soukromá firma, stejně bychom na nařízením určených místech kontrolovali, zdali má řidič zaplaceno,“ uvedl Sup a doplnil, že podporu dostávají strážníci spíše od firmy, když využívají její dopravní postředky.
Nedávno radnice zvažovala, že zóny placeného stání i rozšíří, ale od plánu upustila.
Českobudějovický deník
Autor: Edwin Otta

Tetter vybízí k nasazování botiček

  • PDF

Se změnou primátora jsem pocítil změnu v chování městské policie. Pět dní zpátky jsem dostal botičku. Proč? Jsem držitelem rezidentní parkovací karty a stál jsem na parkovišti vyhrazeném pro parkování držitelů rezidentních karet. Dokonce i do červené barvy jsem se trefil. Jakým překvapením pak pro mě byla botička na levém předním kole.

Jednání městské policie bylo typické. Bez jakéhokoli požádání či slova "prosím" si řekli o doklady. Doklady jsem předložil a zeptal jsem se, co má znamenat botička na mém automobilu. To, že jsem měl schůzku v Praze, na kterou jsem přijel kvůli strážníkům o půl hodiny později ani rozebírat nebudu. Strážník mi odpověděl, že botičku jsem dostal "podle zákona 553/1991 o policii". Tvářil se u toho chytře a bylo vidět, že bude slavit další malé uniformované vítězství nad zákona neznalým občanem. Otevřel jsem tedy knihu se zněním zákona č. 553/1991Sb., o obecní policii a požádal jej, jestli by mi mohl blíže specifikovat, podle které části zákona postupoval. Abych mu věc ulehčil, nalistoval jsem knihu přímo na §17a, který řeší použití technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla. Strážník zjihl, leč ke knize se příbližiti nechtěl. Jeho odhodlání vyhnout se kontaktu s knihou bylo zřetelné.

Můj kamarád a kolega, který jel do Prahy se mnou a čekal také dvacet minut na hlídku MP se zatím zhostil druhého strážníka a hrál toho "hodného". Strážník se mu svěřil, že nový primátor Tetter nařídil, aby městská policie nedávala oznámení, ale aby preferovala nasazování botiček.

To, že jsem byl městskou policií zadržen a bylo mi znemožněno nakládání s mým automobilem, považuji za protiprávní. Policie mi nasadila technický prostředek proto, že jsem přední částí automobilu parkoval v protisměru. Na to samozřejmě nemá městská policie právo. § 17a

(1)     Strážník je oprávněn použít technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla,

a)         které bylo ponecháno na místě, kde je zakázáno stání nebo zastavení vozidla,

b)         které stojí na místě, do kterého je vjezd zakázán místní nebo přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích,

c)         které stojí na chodníku, kde to není povoleno, nebo

d)         je-li vozidlem proveden neoprávněný zábor veřejného prostranství

a jeho řidič není na místě přítomen.

(2)     Technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla lze podle odstavce 1 použít, jen je-li zajištěna možnost jeho odstranění bez zbytečného odkladu.

(3)     Technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla se odstraní bez zbytečných průtahů poprojednání přestupku v blokovém řízení, po zjištění totožnosti osoby, která vozidlo na místě ponechala, po provedení úkonů nezbytných ke zjištění totožnosti takové osoby nebo po uhrazení nákladů provozovatelem podle odstavce 5.

(4)     Technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla z důvodů uvedených v odstavci 1 nelze použít, jde-li o vozidlo, které

a)         tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích, nebo

b)         je viditelně označeno jako vozidlo ozbrojených sil, ozbrojených bezpečnostních sborů, požární ochrany, vozidlo určené k poskytování zdravotnických služeb, vozidlo invalidy nebo jako vozidlo osoby požívající výsad a imunit podle zákona nebo mezinárodních smluv, jimiž je Česká republika vázána.

(5)     Přiložení a odstranění technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla se provádí na náklady osoby, která vozidlo na místě ponechala, a nelze-li ji zjistit, na náklady provozovatele vozidla. Pokud došlo k přiložení technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla v rozporu s odstavcem 1, uhrazené náklady musí být neprodleně vráceny tomu, kdo je vynaložil.

(6)     Nepožádá-li nikdo o odstranění technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla  do 30 dní od jeho přiložení, je vlastník komunikace oprávněn po dohodě s obecní policií vozidlo na náklady jeho provozovatele odstranit. Povinnosti úhrady nákladů na odstranění vozidla se jeho provozovatel zprostí, pokud prokáže závažné důvody, které mu znemožnily, aby před odstraněním vozidla požádal o odstranění technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla.

(7)  Na použití technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla z důvodu podle odstavce 1 se nevztahují ustanovení o donucovacích prostředcích.

 

Co se týče primátora Tettera, chápu, že ....

http://joomla3.ceske-budejovice.cz/sub/joomla3/index.php?option=com_content&view=article&id=97:jihoeska-parkovaci-nove-informace&catid=299:jihoceska-parkovaci&Itemid=602

 

, ale není už to trochu moc okaté pane primátore? Dokážete si spočítat, o kolik peněz jste svým "obchodem" s firmou Parking Praha a.s. (dojednat obchod s firmou Parking Praha a.s. dostal za úkol právě primátor Tetter) připravil občany tohoto města? A teď to chcete ještě potvrdit změnou smlouvy, protože ta původní je nevýhodná? A budete ručit svým majetkem? Myslím, že byste za nevýhodnou smlouvu měl nést plnou finanční zodpovědnost a vrátit občanům jejich peníze!

 

Ladislav Vrábel

 

Tetter - Jihočeská parkovací - Navatyp - ODS

  • PDF

V Českých Budějovicích máme také napojení na firmu NAVATYP a.s.. Tehdejší primátor Tetter s touto firmou vyjednal obchod za dvacet milionů ročně. Jihočeskou parkovací s.r.o.. (článek o Navatypu, radním Tetterovi a Jihočeské parkovací najdete zde: http://www.nejlepsipizzavemeste.cz/cb/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=133)

Topolánkův nový byt patří dceři muže, jenž zbohatl na veřejných zakázkách

Mirek Topolánek, Peter Kuchár, spolumajitel Navatypu, a Lucie Talmanová letos v září.

Když se zeptáte Mirka Topolánka, jak si vybral svůj nový byt v Praze na Starém Městě, odpoví, že anonymně přes realitní kancelář. A že neprozradí, komu byt ve skutečnosti patří. Majitelkou bytu přitom není ledajaká bytná. Je to dcera majitele firmy Navatyp, který kdysi na kontaktech s politiky ODS vydělal jmění.

Jmenuje se Romana Navrátilová. Jejímu zemřelému otci Richardu Navrátilovi patřila vlivná stavební firma Navatyp, která spravuje výraznou část majetku města Prahy a dostává od něj zakázky za stovky milionů.Praha 1 přes Navatyp prodávala i dům, kde dnes Topolánek žije.

Náhody se samozřejmě dějí. Topolánek si svůj více než stometrový byt mohl klidně vybrat přes agenturu a nemusel vědět, komu patří.

Způsob, jakým majitele bytu tají, však budí podezření, zda je vše opravdu jen shoda okolností. Tedy zda je smlouva mezi Navrátilovou a expremiérem obyčejným vztahem pronajímatele a nájemníka.

Jaká je historie bytu v ulici V Kolkovně v centru Prahy? Tehdy devatenáctiletá Navrátilová ho koupila v srpnu 2007 za 8,5 milionu korun. Podle sousedů tu však nikdy nebydlela. Jen pár měsíců předtím se do nedalekého domu v Dušní ulici nastěhoval tehdejší premiér Mirek Topolánek. Bydlela zde totiž jeho partnerka Lucie Talmanová. Rok poté si v domě V Kolkovně koupil byt i Topolánkův známý Petr Šikoš.

Schůzka s šéfem Navatypu

Letos v září zachytil fotoreportér týdeníku Šíp plus Topolánka s Talmanovou na schůzce se spolumajitelem firmy Navatyp Peterem Kuchárem. Když se ho novináři ptali, co s Kuchárem řešil, prohlásil, že šlo o náhodné setkání.

Tehdy to nikoho příliš nezajímalo. Topolánek totiž neměl s firmou Navatyp oficiálně co do činění.

Jen o pár týdnů později se situace změnila. Topolánek si postěžoval, že magistrát vedený jeho rivalem Pavlem Bémem neprodloužil jeho partnerce nájemní smlouvu na byt. "Moji soukmenovci z magistrátu neprodloužili Lucii Talmanové desetiletou nájemní smlouvu a my jsme byli nuceni hledat nový pronájem," říkal Topolánek.

Pracovníci bytového odboru tehdy nechápali, proč se Topolánek zlobí. Šéf odboru Vladislav Dykast řekl, že město nikoho z bytu vystěhovat nechce, naopak je ochotné nájemníkům, kterým končí smlouva, prodloužit bydlení o tři roky. Topolánek se přesto rozhodl pro dražší bydlení v sousedství.

A nastěhoval se do bytu Romany Navrátilové, dcery zemřelého majitele Navatypu. "Byt jsme našli přes agenturu, nájem je výrazně vyšší," řekl Topolánek. Tržní nájem v této oblasti se pohybuje kolem 25 tisíc za podobný byt.

Nebyl to právě byt V Kolkovně, o němž se Topolánek s Talmanovou bavili na zářijové schůzce s šéfem Navatypu Kuchárem? Šéf ODS mlčí. Na otázky týkající se jeho nájmu včera odmítl odpovědět.

Majitelka bytu Romana Navrátilová se chová ještě tajemněji. MF DNES se ji v posledních dvou týdnech pokusila oslovit třikrát. Poprvé zvedla telefon její sestra Adéla. "Je to nesmysl," odpověděla na otázku, zda její sestra pronajímá byt Topolánkovi.

V dalších dvou případech se pak do sluchátka ozvala žena, jež se odmítla představit. Řekla jen, že Romana Navrátilová není doma. A na otázku, zda je náhoda, že Topolánek bydlí v bytě patřícím dceři zemřelého majitele Navatypu, odpověděla: "Vy toho víte víc, než říkáte."

A Kuchár tvrdí: "Je to vše jen shoda okolností."

Navatyp a pražská ODS

Pravda je, že Navatyp bývá spojován především s pražskou ODS, s níž má Topolánek dlouhodobé spory. S jejími šéfy se však dobře zná jeho partnerka Lucie Talmanová.

Obchody firmy Navatyp s magistrátem byly často prospěšné pro obě strany. Navatyp získával lukrativní zakázky a pražští radní byty. Před sedmi lety například upozornil týdeník Respekt na to, že si ve Špindlerově Mlýně, v domě postaveném Navatypem, pořídili lacino apartmány radní Rudolf Blažek a Filip Dvořák.

Firmy se po Navrátilově smrti ujal právě Kuchár. Kdo jsou většinoví majitelé Navatypu, nechce prozradit. Spekuluje se o lobbistech Romanu Janouškovi a Tomáši Hrdličkovi.

Navatyp se snaží získat vliv i mimo hlavní město. Bylo to vidět naposledy loni, kdy místopředseda strany David Vodrážka navrhoval, aby se sídlo nejvyššího vedení ODS přestěhovalo do budovy Navatypu.

 

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/topolankuv-novy-byt-patri-dceri-muze-jenz-zbohatl-na-verejnych-zakazkach-1r0-/domaci.aspx?c=A091222_215101_domaci_abr

Zastupitelé a Jihočeská parkovací

  • PDF

Ve čtvrtek 28. května proběhlo zasedání zastupitelstva města. Zastupitelé měli zájem o informace ohledně vybírání parkovného (Původně jsem se přesal na "prakovného" a možná jsem to tak i mohl nechat. Mě opravdu připadá, že místní dostávají prakem). V mém článku o Jihočeské parkovací ZDE můžete získat lehký náhled toho, jak se věci mají v souvislosti s vybíráním za parkovné v Českých Budějovicích. Čísla, která se objevila v tomto článku jsou z oficiálních zdrojů. Nechci spekulovat nad tím, proč byl můj původní odhad, zveřejněný v novinách, dvakrát takový. Asi mám moc velké oči.

V každém případě, i když si připomenu všechny výhody Jihočeské parkovací, včetně toho, že dnes už takřka nikdo neparkuje načerno, pořád mi připadá, že peníze z parkování na městském pozemku by měli zůstávat ve městě. Jihočeská parkovací byla zřízena jen proto, aby si občané nevšimli skutečnosti, že parkovné vlastně vybírá pražská firma. Dále je pro mne nepochopitelné, že městu nezůstane ani polovina ze zisku. Pak také to, že v soukromém autě sedí ozbrojený strážník městské policie. Tato zřejmě pracuje zdarma, jelikož z parkování údajně nedostane nic. Městskou pokladnu ovšem policie stojí ročně asi šedesát milionů. Takže z necelých dvaceti milionů, které se vyberou na parkování město zaplatí městské policii náklady a ještě platí soukromou firmu, která v podstatě jen vozí strážníka. A této firmě zaplatí více než polovinu z toho, co se vybere. Divné, že? O spojitosti s bývalým primátorem si přečtěte v článku výše zmíněném. Je to jednoduché. Majitel je matka. Ta má dvě dcery. Jedna z dcer je výběrčí parkovného, druhá provozuje hotely. Druhé z dcer velí syn bývalého primátora města, města kde sestra vybírá parkovné.

Ladislav Vrábel